وکس ناحیه تناسلی

مراحل پاکسازی پوست
مراحل پاکسازی پوست
ژوئن 25, 2022
انواع مدل لایت مو
انواع مدل لایت مو
جولای 24, 2022

وکس ناحیه تناسلی

وکس ناحیه تناسلی یک راه عالی برای از بین بردن موهای ناحیه بیکینی است، اما اپیلاسیون در سالن می تواند یک گزینه مناسب باشد زیرا مهارت اپیلاسیون کار در زمان وکس ناحیه تناسلی می تواند در روند کار سرعت بخشد. مراحل وکس ناحیه تناسلی به این شکل است که ابتدا محل را تمیز و لایه برداری کنید، سپس در یک موقعیت مناسب قرار می گیرید که بتوانید اپیلاسیون را انجام دهید. موم وکس ناحیه تناسلی سخت گرم شده را روی ناحیه بمالید و در بخش های کوچک کار کنید. با یک ژل آلوئه ورا تسکین دهنده ادامه دهید و به آرامی ناحیه مورد نظر را لایه برداری کنید تا موهای زیر روییده را از بین ببرید.

وکس ناحیه تناسلی می تواند کمی دردناک باشد، به خصوص اگر این اولین بار است که شما انجام می دهید. داروهای ضد التهابی بدون نسخه مانند ایبوپروفن می توانند درد اپیلاسیون را کاهش دهند و همچنین درد پس از اپیلاسیون را به حداقل برسانند و حداقل 20 دقیقه قبل از اپیلاسیون، دارو را با یک لیوان پر آب بشویید تا زمان اثرگذاری داشته باشد. در هنگام وکس ناحیه تناسلی موم سخت گرم شده برای ناحیه بیکینی توصیه می شود زیرا موها در آنجا بسیار زمخت هستند و موم سخت به آرامی ادامه می یابد و پس از سفت شدن می توانید آن را با دستان خود جدا کنید.

برای وکس ناحیه تناسلی از مواد نرم و کیت های موم نرم خودداری کنید زیرا موم نرم بهترین اثر را روی موهای نازک دارد و البته از استفاده از نوارهای موم سرد نیز خودداری کنید زیرا این موم هنگام استفاده در ناحیه بیکینی می تواند دردناک باشد. وقتی موم گرم را در هنگام وکس ناحیه تناسلی استفاده می کنید و با سرد شدن موم، سفت می شود و زمانی که سفت شد، کندن آن راحت تر است. وقتی می‌توانید روی ناخن تان ضربه بزنید و صدایی شبیه به پلاستیک سخت ایجاد می‌کند، می‌دانید که موم به اندازه‌ای سخت شده است که جدا شود.

اگر یک روز ساحلی یا استخری برنامه ریزی کرده اید، بهتر است یک روز قبل وکس ناحیه تناسلی خود را انجام دهید و ابتدا چند ساعت به پوست خود فرصت دهید تا آرام شود زیرا آفتاب سوزش پوستی را که فقط اپیلاسیون کرده اید تشدید می کند و آب نمک و کلر کمی سوزش می کنند. البته لایه برداری بلافاصله بعد از وکس ناحیه تناسلی معمولاً توصیه نمی شود، زیرا پوست بسیار حساس و کمی تحریک می شود. پس از کاهش حساسیت (در عرض یک یا 2 روز)، در حین حمام از یک اسکراب لایه بردار ملایم روی آن ناحیه استفاده کنید و به آرامی با حرکات دایره ای مالش دهید و ناحیه را کاملاً بشویید.

تماس 88455224